Ferdi Tayfur - Almanya Treni - bir garip ask

Yeni Yayınlar

Post Top Ad

9 Ağustos 2020 Pazar

Ferdi Tayfur - Almanya Treni

1968 yılında tekrar İstanbul'a gelir ve Seda Plak ile iki plaklık anlaşma yapar. Ancak yaptığı iki 45′lik de tutmaz. Yeniden Adana'ya döner ve çiftlikteki işlerin başına geçer. Aradan üç yıl geçtikten sonra yaptığı 'Huzurum Kalmadı' adlı plak da satılmaz.  Ferdi Tayfur birçok albüm çalışmasına imza atmıştır. Seni Dilendim, Gönül Yorgunu, Sevda Yelleri, Emmoğlu, Çeşme, Geçen Yıl, Her Saat Başında, Sanma Sana Dönerim, Merak Etme Sen, Ben de Özledim, Yıldızlarda Kayar, Huzurum Kalmadı gibi şarkıları ile ünlenmiştir.  50 kaset ve 34′un üzerinde film yaptı. 9 kez Altın Plak Ödülü aldı. 1982 yılında kendi adına Ferdifon Plakçılık şirketini kurdu. 2009'da inşaat sektörüne de girmiştir.
Ferdi Tayfur, 1945 yılında Adana'nın Hürriyet Mahallesi'nde dünyaya geldi. Ünlü tiyatro ve dublaj sanatçısı Ferdi Tayfur hayranı olan baba Cumali Turanbayburt, en küçük oğluna Ferdi Tayfur adını koymuştur. .....Müzik her an her yerde…  En fazla hangi saatler arasında müzik dinlemenin tercih edildiği incelendiğinde, öğleden sonra 14:00-24:00 arasının en fazla tercih edilen saat aralıkları olduğu görülüyor. Her ne kadar 24:00-06:00 arası en düşük müzik dinlenme saatleri olsa da özellikle 18-24 yaş arası gençler ve günde 3 saatten fazla müzik dinlediğini belirten insanların bu saatler arasında da müzik dinleme oranının diğer tüm yaş gruplarına göre daha yüksek olduğu görülüyor. Araştırma kapsamında yer almayan 15-17 yaş arası gençlerin internet penetrasyonu dikkate alındığında müziğin tüm ülkede sabaha kadar susmadığını söyleyebiliriz.  10 evden 7’inde sürekli müzik var..  Halk genelinin nerelerde müzik dinlediği incelendiğinde müziğin en yoğun dinlendiği saatlerle de paralel yanıtlarla karşılaşılıyor. En fazla müzik dinlenen yer yüzde 70’le ev olurken, yüzde 59 trafikte, yüzde 43 yürürken, yüzde 40 çalışırken şeklinde.

.......................... . . . . . . . . .


..Ferdi Tayfur - Almanya Treni Şarkı Sözü
Almanya treni kalkiyor gardan,
Gönül istermi hic ayrilmak yardan,
Felege sözüm yok böyle yazmis yaradan,
Belki birgün dönerim sen gelme ardimdan.

 Aglatma beni
Sizlatma canim beni
Aglatma beni
Sizlatma gülüm beni
Almanya cok uzak terketme beni
Almanyada mektupsuz birakma beni

.......
Almanya treninde gözlerim doldu
Tatli hatiralarim silamda kaldi
Gurbet elde acilarim kesilmez artik
Kader pencesini bagrima vurdu

Aglatma beni
Sizlatma canim beni
Aglatma beni
Sizlatma gülüm beni
Almanya cok uzak terketme beni
Almanyda meksupsuz birakma beni


Mutsuz insanların bile mutluluk kaynağı “müzik” Geçen senenin aynı dönemine göre Türkiye halk genelinde mutsuzluk oranı yüzde 43’ten yüzde 20’ye gerilerken etrafındaki insanların mutsuz olduğunu belirtenlerin oranı yüzde 60’dan yüzde 39’a gerilemiş durumda. Araştırma kapsamında mutsuz olduğunu belirten insanların yüzde 71’i müziğin kendilerini mutlu ettiğini belirtiyorlar. Türkiye halk geneli nezdinde müzik ve mutluluk ilişkisi incelendiğinde ise halk genelinin sadece yüzde 5’inin müziğin kendilerine pozitif değer kattığına yönelik ifadelere katılmadığı görülüyor. Araştırma kapsamında Türkiye’de her 4 kişiden biri müziksiz yaşayamayacağını düşünüyor. Bu bölümün detayına baktığımızda 18-24 yaş grubu müziğin “mutlu etme” özelliğini diğer yaş gruplarına göre daha fazla ön plana çıkartırken, 45-65 yaş grubu “birleştirici” özelliğini ön plana çıkartıyor.
Müzik cebimizde… Türkiye halkının yüzde 80’i genelde cep telefonundan müzik dinlediğini belirtiyor. Bilgisayar, radyo, televizyon, mp3 çalardan müzik dinleme oranları cep telefonuna göre oldukça geride konumlanıyor. Müzik dinlemek için tercih edilen araçlarda 18-24 ve 45 yaş üzeri halk geneli arasındaki en büyük farkın dijitalleşmeyle ilgili olduğu ve gençlerin 2000 senesi öncesinin gözdesi olan radyo, televizyon gibi araçlardan müzik dinleme alışkanlıklarının çok düşük olduğu fark ediliyor 18-24 yaş arası gençlerin müzik dinleme oranları, radyodan yüzde 27, televizyondan yüzde 33 iken 45 yaş üzeri halk geneli için bu oranlar radyo; yüzde 61 ve televizyon yüzde 53 şeklinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar